Saturday, June 18, 2011

Think.

Ini bukan nak mengkritik atau nak menghina. Cuma nak menyatakan apa yang fakta sahaja. Aku takfaham betul mak-mak atau bapak-bapak yang terlalu meng-protect-anak-mereka sampaikan taknak menyalahkan anak sendiri and nak menyalahkan anak orang lain je kerja. Mereka tak fikir dua tiga empat lima kali ke kok-kok sebenarnya anak mereka yang jahat tapi depan muka parents pijak semut pun tak mati mati. Aku cakap camni pun sebab hari kemudian, aku akan menjadi seorang mak jugak. *Weh lambat lagi weh tapi insyaAllahla kalau diizinkan Allah hee* Kalau mak ( Umi ) ayah ( Abah ) aku pun, asal aku gaduh dengan kawan atau merajuk dengan kawan sikit ke kann, mesti aku yang salah. Balik-balik aku yang salah. See, anak sendiri juga yang dipersalahkan. Kenapa mesti nak salahkan anak orang lain kan? Kita kenal anak orang lain pun tak terus nak menyalahkan mereka. Tak elok tu. Same goes to us lah brothers and sistassss. Jangan kerja nak salahkan orang lain je. Ingat, 1jari kita tunjuk kat orang, 4jari yang reflect balik ke kita.

3 comments: