Monday, May 16, 2011

.

Mulai sekarang, aku nak tukar perception aku terhadap subjek Bahasa Arab. Since sekolah rendah lagi aku takut dengan Bahasa Arab. Aku punn taktahu nape. Mungkin waktu aku kecik-kecik dulu ( Darjah 5 je punn ). Ada sorang ustaz ni, aku takbawa muqaddam kott? Pastu kena marah. Pastu since tu aku quit dari kelas agama petang dan aku macam phobia dengan Bahasa Arab. Perasaan ni terbawa-bawa sampai ke sekolah menengah sampailah ke Tingkatan Lima ni ha. Belajar punya belajar, pulun punya pulun, hobin punya hobin ( okay takdelah sangat sebab aku takpernah buat latihan yang cikgu-cikgu aku bagi ) dapatlah B dalam PMR 2009. Sedih tak sedih? Orang lain semua dapat straight, kau belok-belok pulak. haiyoohai. Ha lepastu, sumatif dua tahun lepas, malam sebelum exam sempatlah belajar sikit-sikit dengan umi. Hasilnya, lulus hahahaha. Memang Arab aku takpernah A sebenarnya. Dan haritu belajar Arab dengan Pah. Okay Arab ni menarik sebenarnya. Betul taktipu. Korang cuba ah belajar. Cuma ada lah part kena hafal-hafal sikit, tengok dictionary sikit-sikit, putar-belit sikit. Tapi mana nak berjaya kalau tak usaha kann?

And the point is, aku keen nak jadi Peguam Syarie. Tak peguam syarie, something yang ada kaitan dengan Syariah ataupun Sejarah. EEE best best! Tapi kann, Peguam syarie memerlukan seseorang yang hebat bahasa ( BAHASA MELAYU, BAHASA INGGERIS DAN KEUTAMAAN KEPADA BAHASA ARAB ). Okay di highlightkan semula, BAHASA ARAB. Weyy bantu aku tolong aku weyy. Aku nak A+ dalam Bahasa Arab Tinggi SPM 2011 ni. Nak sangat! Doakan aku weyy (: